Til forsiden
01-06-2021

Fem gode grunner til å velge skyen

Ønsker du å unngå vedlikehold, unødvendig nedetid eller kapasitetsbegrensninger? Vi gir deg fem gode grunner til hvorfor din virksomhet bør velge en hverdag med sky.

Mann sitter utenfor kontorbygning og jobber på PC

1. Alltid oppdatert og sikkert

Start med å etablere en kontrollert migreringsreise til skyen som inkluderer en veldefinert sikkerhetsstrategi. Finn ut hvilke applikasjoner og data du vil flytte til skyen. I skyen går sikkerhetsoppdateringer automatisk, og teknologien vedlikeholdes av IT-eksperter som sørger for god beskyttelse av dine data. Du slipper dermed bekymringene som følger med å vedlikeholde sikkerheten selv, i en digital hverdag der sikkerhetstruslene blir stadig mer Vi hjelper din virksomhet med å oppfylle kravet til høy oppetid og streng databeskyttelse.

2. Skalerbarhet og fleksibilitet

At skyen er skalerbar, innebærer at den dekker behovene du har for kapasitet til enhver tid. Driver du en nettbutikk som skal forberede seg til «Black Friday»-salget, så vil behovet for å justere kapasiteten være der i en veldig begrenset periode. Med sky kan du enkelt tilpasse deg behovene til enhver tid.  Les om hvordan vi hjalp Komplett med «Black Friday»-salget her.

3. Frigjør tid og ressurser

Riktig bruk av skytjenester kan frigjøre ressurser og dyrebar interntid i virksomheten, slik at dere kan ha fullt fokus på egen kjernevirksomhet. Ateas eksperter kan støtte kunder som begynner på reisen med å integrere og transformere til skyen, og gi et godt administrert og integrert miljø med intelligent kostnadskontroll. Med dette kan kundene fokusere på kjernevirksomheten i stedet for å bruke for mye interne ressurser og innsats for å modernisere infrastrukturen.

4. Miljø og bærekraft

Skytjenester kan hjelpe din virksomhet med å bidra til å redusere karbonutslipp ved å bruke mer energieffektive ressurser. Moderne skydatasentre bruker mindre energi sammenlignet med gjennomsnittlige datasentre. Å flytte data til skyen kan hjelpe din virksomhet med å optimalisere ulike verdikjeder for å bruke mindre energi, produksjonsressurser, kutte ned reiser og mye mer. 

5. Kostnadseffektivt

Med muligheten til å fortløpende skalere, betaler du også kun for kapasiteten du bruker her og nå. Slik slipper små- og mellomstore bedrifter å betale dyrt for IT-infrastruktur og vedlikehold som dekker behovene når de er på topp. I stedet holder de kostnadene nede, og kjøper utvidet kapasitet når behovet heller oppstår.  

Atea tilbyr eksperter til å administrere og optimalisere din virksomhets IT-infrastruktur, gjennom Atea CloudTrackVi hjelper deg med strategi, guider deg i valget av skytjenester, støtter deg ved migreringen av dataene – og håndterer drift og overvåkning.