Atea Norge med nok et godt kvartal - vokser innenfor alle forretningsområder
Atea Norge legger bak seg nok et godt kvartal med vekst innenfor alle forretningsområder. – Vårt tette samarbeid med kunder og partnere gjør at vi leverer gode resultater og kundeverdi, sier Ole Petter Saxrud, adm. direktør i Atea Norge.
I andre kvartal 2023 leverte Atea Norge en omsetning på over NOK 2,9 milliarder. Dette tilsvarer en vekst på fem prosent, sammenlignet med samme kvartal i fjor. Resultatet ble NOK 81 millioner, og korrigert for salget av Atea Mobil i 2. kvartal i fjor er det en vekst på tre prosent fra 2022.
Vinner viktige kundeavtaler
Også i dette kvartalet er det flere kunder som har valgt Atea Norge som sin teknologipartner.
– Vi er ydmyke og takknemlige for at mange ser på oss som deres foretrukne partner i digitaliseringsarbeidet. Dette kvartalet har vi fått på plass nye avtaler med blant annet Equinor, FREYR Battery, Politiet og en rammeavtale på konsulenttjenester med Sykehusinnkjøp. Vi opplever en vekst på mange av våre strategisk viktige forretningsområder, sier Ole Petter Saxrud, adm. direktør i Atea Norge.
Øker på konsulent- og driftstjenester
Sammenlignet med andre kvartal i 2022, har omsetningen på konsulenttjenester økt med 15 prosent.
Atea har også dette kvartalet en god vekst innenfor driftstjenester. Området øker med nærmere 12 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Topprangering innen bærekraft - for fjerde år på rad
For fjerde år på rad har Atea ASA blitt tildelt den høyeste vurderingen i miljømessig og sosial ytelse av EcoVadis, en rangering på platinumnivå blant de 1 % beste av mer enn 100.000 globale selskaper vurdert.
– Bærekraft er en integrert del av Ateas mål om å bygge Norge med IT. Å bli anerkjent for dette gir oss økt motivasjon til å fortsette arbeidet med å skape en positiv og varig endring i IT-bransjen, sier Saxrud.
EcoVadis er en global organisasjon som hvert år evaluerer virksomheter på tvers av 200 bransjer og over 160 land innen bærekraft og samfunnsansvar.