
Når ansatte får mulighet til å jobbe med de verktøyene de foretrekker, blir de motivert og inspirert til å gjøre en god jobb. Ansatte foretrekker å velge sine egne enheter. Det gjør dem i stand til å være mer produktive, kreative, jobbe smart og åpner for nye måter å samarbeide på.
Vellykket digital transformasjon involverer ofte hele organisasjonen. Hos Atea samler vi hele mobilitetsløsningen og lager en IT-plattform som sikrer at din bedrift kan digitalisere og utvikle hele virksomheten.Samspillet mellom de forretningskritiske applikasjonene, den underliggende IT-infrastrukturen og de ansatte er avgjørende for å lykkes med mobilitetsprosjektet.
Atea kan tilby finansiering av hele løsningen og gi deg et ledelsesfritt mobilnettverkskonsept som legger stor vekt på fleksibilitet, gunstig finansiering med høyt restverdi og sterke sluttbrukeropplevelser.
Medarbeiders førstevalg
Når ansatte får mulighet til å jobbe med de verktøyene de foretrekker, blir de motiver og inspirert til å gjøre en god jobb. Ansatte ønsker valgfrihet, det gjør dem i stand til å være mer produktive, kreative, jobbe smart og åpner for nye måter samarbeide på. Atea gjør det enkelt og kostnadseffektivt å anskaffe, distribuere og støtte Apple-produkter i din virksomhet.
Men hvordan kommer du i gang? Les mer om hva vårt Apple-team kan gjøre for deg. Har du spørsmål, ta kontakt med oss.
En plattform – uendelige muligheter
Apple Business Manager +MDM
Distribuér Apple-enheter uten å løfte en finger.
Enten bedriften din har 10 eller 10.000 Apple-enheter er det enkelt å distribuere og administrere disse med Apple Business Manager og MDM. Løsningen lar deg administrere og installere alle dine mobile enheter – Mac, iPad, iPhone og Apple TV. Det hele skjer selvfølgelig trådløst, uten å måtte konfigurere enhetene manuelt.
Sikkerhet gjort enkelt
Hos Apple er sikkerhet og personvern øverst på dagsordenen – det har det alltid vært. Som et resultat av dette er Apple-enhetene sikret på maskinvarenivå, har kryptert lagring og kommunikasjon uten at det går på bekostning av brukeropplevelsen. Bare Apple kan tilby en helhetlig tilnærming til sikkerhet fordi de lager maskinvare, programvare og tjenester som iCloud.
Det er lurt og det lønner seg å leie
Apples enheter har en meget høy restverdi som betyr at det er gunstig å leie av Atea. Alle enhetene er også enkle å betjene fordi Apples modere måte for utrulling og brukervennligeten minimerer nedetid, reduserer de totale utgiftene og og lar IT-ansatte bruke tiden til andre oppgaver.
IBM og Forrester har beregnet at man sparer opptil $5-600 i TCO ved å bruke Mac i forhold til andre plattformer.
Mobilitetskonsepter
Atea, i samarbeid med Apple, tilbyr en rekke verdiskapende konsepter som hjelper bedriften med å komme i gang med riktig mobilstrategi. I tillegg har vi løsninger som gir forutsigbare IT-kostnader. Alle konseptene leveres "som en tjeneste" hvor du betaler en fast pris / per bruker / per måned.
Atea Finance gir deg en høy restverdi på Apple, leieprisen er derfor meget gunstig sammenlignet med andre plattformer.
Mac som en tjeneste
Flere og flere ansatte vil ha Mac når de velger arbeidsverktøy, dette er et verktøy som mange kjenner og er vant til og i tillegg er det fult mulig å administrere som en tjeneste.
Tjenesten inkluderer:
- Telefonstøtte 7/24
- Administrasjon tilpasset virksomhetens IT-policy som f.eks.,
kryptering, passordbytte osv. - Portal for distribusjon av programvare
- Oversikt av virksomhetens datamaskiner
- Nullstille Mac ved tyveri
iPhone og iPad som tjeneste
Tjenesten inkluderer iPhone / iPad, support og levering, enhetsoversikt og MDM administrasjon sørger for god kontroll og klientsikkerhet. I tillegg er det gratis bytte på stedet hvis telefonen går i stykker.
Tjenesten inkluderer:
- Bytt der du er
- Gratis bytteenheter
- Apple Business Manager (DEP)
- Beholdning og styring av livssyklus
- Brukerstøtte og support
- Miljøvennlig resirkulering
Ateas Apple-team
Atea har eget team av høyt sertifiserte Apple spesialister. Vi kan gi råd til ledelse og forretningsenheter samt IT- og finansavdelingen slik at forretningsmuligheter blir identifisert sammen med ditt valg av plattform og infrastruktur.
Vi er tett koblet på resten av Ateas verktøykasse med over 1000 konsulenter, topp sertifisering på alle de viktigste leverandørene og en enorm erfaringsbase.
Bli mer produktiv med apper
Hva med å effektivisere og digitalisere virksomheten din med våre ferdige løsninger?
Vi har de siste årene utviklet en rekke løsninger som har hjulpet mange kunder til å jobbe mer effektivt. Disse er det enkelt for deg å dra nytte av.
Her er det for eksempel løsninger for booking av møterom.
Atea har et tett og samarbeid med Fuse.no som designer, utvikler og forvalter skreddersydde mobilapper – som et abonnement.
Apple Business Manager
Atea har integrert Apple Business Manager (DEP) i sine ordresystemer og eShop. Når du bestiller nye Apple enheter fra Atea blir de automatisk rullet inn i DEP. Det gjør det enkelt for IT-avdelingen å rulle ut og administrere Apple enheter som er levert direkte til sluttbruker, slik de kan konsentrere seg om andre viktige oppgaver og samtidig ha kontroll.
Utrullingsprogrammet DEP – "zero-touch"
Rask og strømlinjeformet metode for å distribuere virksomhetens macOS, iOS og tvOS enheter direkte til sluttbruker uten å være innom IT først.
- Enheten administreres med Apple Business Manager og en MDM løsning* som ivaretar alle krav til sikkerhet og kontroll
- Atea har integrert DEP i sine ordresystemer og eShop, så DEP er automatisert 24/7/365
- Man sparer betydelig med tid og kostnader ved berøringsfri konfigurasjon
Voluminnkjøpsprogram for apper – VPP
- Gjør det enkel å finne, kjøpe og distribuere apper og bøker som dekker alle behov for bedrifter og skoler
- Eierskap til apper og bøker er virksomhetens og kan overføres mellom brukere.
- Med MDM kan apper automatisk installeres og evt. trekkes tilbake fra tusenvis av enheter med noen få tastetrykk.
- VPP kreditt kan bestilles gjennom Atea eShop, så man slipper å bruke kredittkort ved kjøp av apper
- Administreres med Apple Business Manager
*Jamf, MS Intune, Workspace ONE, LightSpeed, IBM MAAS360...
AppleCare+
Dekker skader som følge av uhell
Beskyttelse mot skader som følge av uhell, og prioritert teknisk support fra de som kjenner Apple best.
AppleCare+ for Mac gir deg to års dekning av skade som følge av uhell. I tillegg får du prioritert tilgang til Apple-eksperter på chat eller telefon.
AppleCare+-avtalen gjelder i tillegg til en forbrukers rett til gratis reparasjon, erstatning, prisreduksjon eller refusjon fra selgeren eller en tidligere selger i distribusjonskjeden for varer som ikke samsvarer med salgsavtalen innen to år fra levering, eller opptil fem år fra levering for varer som er ment å vare betydelig lenger enn to år, i henhold til forbrukerkjøpsloven av 2002. Du finner mer informasjon her.
AppleCare for Enterprise
Apple eksperter, side om side med dine
Med telefonsupport døgnet rundt og prioritert global maskinvareservice på stedet med enhetsreparasjon og -erstatning. Du får personlig støtte fra eksperter som gir dere en problemfri IT-drift.
NYHET Volumkravet er senket fra 200 til 50 enheter for å kunne inngå en AppleCare for Enterprise avtale.
AppleCare for Enterprise har volumbaserte prisnivåer og starter på 50, 1000 og 5000 enheter som dekkes av avtalen. Enheter du har fra før kan legges til i avtalene.
Kundestøtte for IT og ansatte
Andre AppleCare produkter
Fordi Apple lager maskinvaren, operativsystemet og mange apper og programmer, kan AppleCare-tjenester hjelpe deg med å løse de fleste problemer med kun én telefonsamtale.
Sett Apple på jobben med Atea
Kontakt meg
Vi har tjenester for alle Apple-produkter, inkludert; livssyklusstyring, finansiering, sikkerhet og support. Vårt Apple-team er spesialister på iPhone, iPad og Mac i alle typer virksomheter.
Vi hjelper våre kunder med å utvikle og digitalisere virksomheten sin ved hjelp av Apple-plattformen.