Til forsiden
Når energi- og teknologikonsernet Eviny skulle bytte leverandør av møteromsløsning, falt valget på Atea. Da gikk de fra en lang tid med hodebry til endelig å få en løsning som fungerer.
Eviny
Bergen
Drift og vedlikehold av møteromsløsning.

- Vi har sikkert brukt flere årsverk på å forsøke å få ting til å fungere. Nå som vi har gått over til Atea kan vi endelig si at ting fungerer, sier Hilde Moland Fanebust, leder for Skyplattform i Eviny.

I 2023 valgte Eviny å gå for Atea som leverandør av møterom som en tjeneste. Enkelt forklart skal tjenesten sikre at alt av utstyr og systemer fungerer til enhver tid.  

Det skal bare funke 

“Møterom som en tjeneste” dekker alt du ikke ser i et møterom, men som du er avhengig av at fungerer. Eviny har tilgang på Atea-ansatte som fungerer som deres daglige Servicedesk, som håndterer alt av IT-henvendelser for selskapet. Som en del av Servicedesk sørger de for at alle møterom fungerer som de skal til enhver tid, og sikrer at Eviny får den hjelpen de trenger. 

- Atea er i forkant og holder i alt. Man slipper å ta tak i det selv, og da begynner vi virkelig å snakke om møterom som en tjeneste. Tjenestedelen er viktig, forteller Fanebust. 

De ansatte i Eviny sitter igjen med en følelse av at møterommene fungerer. Tjenesten gjør at man bare trenger å trykke på en knapp, og ikke trenger å bruke tid på å få teknologien til å fungere. Møter kan enkelt gjennomføres, IT-avdelingen får mindre klager og de ansatte får rask hjelp. 

Møterom som en tjeneste

“Møterom som en tjeneste” dekker alt det du ikke ser i et møterom, men som du er avhengig av at fungerer. Det handler om teknologien som får det fysiske utstyret, som skjermer, høyttalere, mikrofoner og ansattes PC-er, til å fungere sammen. Med jevnlige oppdateringer og rask feilretting, får du møterom med høy oppetid som er enkle å bruke for dine ansatte. 

I tillegg får du rapporter og analyser som gjør deg i stand til å ta gode beslutninger for møterommene. På denne måten kan du gjøre justeringer og tilpasninger basert på informasjon om faktisk bruk og eventuelle feilsituasjoner. 

Dette kan vi hjelpe deg med:  

  • Kartlegge virksomhetens behov 
  • Sørge for at møteromsutstyret fungerer sammen 
  • Sørge for at alt fungerer, uavhengig av om deltagerne kobler seg på via Teams, Google, Zoom eller annet 
  • Løse problemer raskt. Enten via fjernretting, eller ved å sende en tekniker til møterommet ditt 
  • Sørge for at møteromsteknologien alltid er oppdatert og tilgjengelig 
  • Hente ut informasjon du kan bruke for å finjustere bruk og møte fremtidige behov 

- «Det skal bare funke» er den første og største bønnen fra sluttbruker. Det er enkelt å si, men ikke alltid så enkelt å levere, sier Anders Solstad i Atea Norge.  

Og fortsetter:  

- Det er mye teknikk som skal fungere sammen. En slik tjeneste gir de ansatte mulighet til å fokusere på det de faktisk skal gjøre, og overlate det tekniske til oss. 

Anders Solstad i Atea.foto

Anders Solstad, Business Area Manager - Collaboration.

Den beste løsningen for Eviny 

Ateas partnerskap med de største teknologiselskapene gjør at kundene får en løsning som er tilpasset sine behov. Etter kartlegging av Eviny sitt behov, falt valget på Ciscoprodukter med Samsungskjermer og Microsoft Teams.  

- Jeg har alltid hatt lyst til å velge Cisco på grunn av bærekraft og produktenes kvalitet og levetid, men tidligere har de ikke støttet Teams. Så når dette kunne leveres sømløst fra Atea, var det et enkelt valg, sier Fanebust. 

Ciscoproduktene har lang levetid og sitt eget bærekraftsløp. Gjennom produktene får Eviny innsikt i eget strømforbruk, og foreslåtte tiltak som kan redusere deres klimaavtrykk. 

Atea gjennomfører regelmessig opplæring i bruk av utstyret. For at Eviny og deres ansatte skal få mest mulig verdi, må de kjenne til mulighetene i leveransen.

Om Eviny

Eviny er et av Norges største energi- og teknologikonsern. De jobber med fremtidens løsninger for produksjon og distribusjon av klimavennlig energi, og for at det skal bli mulig å ta den fornybare kraften i bruk overalt.

Om leveransen
  • Møteromsløsninger 
  • Drift av møterom 
  • Servicedesk 
  • Lisenser 
  • Klient og IT-utstyr 
  • Konsulenttjenester