Jeg har feil på et produkt og ønsker reparasjon/ombytte

I My Atea tilbyr vi en enkel, rask og brukervennlig tjeneste for å melde inn garanti, service eller retur. Direkte fra ordren eller faktura kan du velge produkt og registrere saken. Deretter kan du følge status som oppdateres fortløpende. Har du ikke tilgang til MyAtea kan du kontakte Atea Business Center (ABC) på chat eller telefon så får du hjelp med å opprette en bruker. Minner om at dette ikke gjelder forsikret utstyr via Atea Finans.



Microsoft Surface



Google

Saken MÅ meldes direkte til Google: Registrer ditt serviceoppdrag her.

Motorola



Nokia



Samsung



Apple

Ved samtykke godtar du at vi behandler og lagrer dine personopplysninger i våre systemer, og at dine opplysninger kan deles med våre samarbeidspartnere. Les mer i vår personvernserklæring og samtykket.

Viktig informasjon

Finn min iPhone må fjernes. Er enheten knust/kan ikke slås på, fjern Finn min iPhone via en datamaskin.

Du må skru av funksjonen Finn min iPhone, samt fjerne alle låsekoder, før du sender enheten til service. Gebyr kr. 500,- eks mva faktureres dersom dette ikke er fjernet. Husk å slette data og innstillinger: Innstillinger > Generelt > Nullstill > Slett alt innhold og alle innstillinger. Du er selv ansvarlig for sikkerhetskopi av informasjon på enheten før innlevering.

Enheten må låses opp før den sendes til service. Enheter låst med personlig koder, konfigurasjonsprofiler eller andre sperrer vil bli fakturert kr. 300 eks mva. Servicetiden vil forlenges ved låste enheter.

En kostnad på 350,- eks mva påløper for test og diagnose dersom enheten ikke ønskes reparert. Dette gjelder også maskiner under garanti hvor hardware feil ikke kan påvises.

Ved samtykke godtar du at vi behandler og lagrer dine personopplysninger i våre systemer, og at dine opplysninger kan deles med våre samarbeidspartnere. Les mer i vår personvernserklæring og samtykket.

Apple

Atea er autorisert Apple servicepartner og utfører service både ute hos kunder og på et av våre verksted. Når skjemaet er sendt vil du motta en kvittering med saksnummer og bli kontaktet for videre fremdrift.

Vi anbefaler at du besøker kundestøtte for Mac før du melder inn en servicehenvendelse. Her finner du hjelp, dokumentasjon, programvare/drivere mm. Vi oppfordrer også til å sjekke garantistatus på ditt produkt før videre registrering.

Les mer om Apples garantivilkår i Norge

Cisco

Atea er autorisert Cisco servicepartner og utfører service både ute hos kunder og på et av våre verksted. Når skjemaet er sendt vil du motta en kvittering med saksnummer og bli kontaktet for videre fremdrift.

Dersom TAC sak skal opprettes, legg ved sh inv. og sh tech. -filer, samt feilbeskrivelse på engelsk, for raskere håndtering.

Dersom det er en kritisk feil som haster å få løst, kontakt oss på telefon +47 22 09 50 00 eller chat etter innsending av skjema for å sikre umiddelbar håndtering.

Dell

Atea er autorisert Dell servicepartner og utfører service både ute hos kunder og på et av våre verksted. Når skjemaet er sendt vil du motta en kvittering med saksnummer og bli kontaktet for videre fremdrift.

Vi anbefaler at du besøker Dell support før du registrerer en servicesak hos oss. Her finner du dokumentasjon, programvare/drivere, kjente feil mm. Vi oppfordrer også til å sjekke garantistatus og vilkår på ditt produkt før innmelding.

For support og service på Dell server produkter, vennligst ta kontakt med Dell direkte.

HP (PC & Print)

Atea er autorisert HP servicepartner og utfører service både ute hos kunder og på et av våre verksted. Når skjemaet er sendt vil du motta en kvittering med saksnummer og bli kontaktet for videre fremdrift.

Vi anbefaler at du besøker HP brukerstøtte før du registrerer en servicesak hos oss. Her finner du dokumentasjon, programvare/drivere, kjente feil mm.

Vi oppfordrer deg også til å sjekke garantistatus på ditt produkt før innmelding.

HPE (Hewlett Packard Enterprise)

Atea er autorisert HPE servicepartner og utfører service både ute hos kunder og på et av våre verksted. Når skjemaet er sendt vil du motta en kvittering med saksnummer og bli kontaktet for videre fremdrift.

Vi anbefaler at du besøker HPE brukerstøtte før du registrerer en servicesak hos oss. Her finner du dokumentasjon, programvare/drivere, kjente feil mm.

Vi oppfordrer deg også til å sjekke garantistatus på ditt produkt før innmelding.

Lenovo

Atea er autorisert Lenovo servicepartner og utfører service både ute hos kunder og på et av våre verksted. Når skjemaet er sendt vil du motta en kvittering med saksnummer og bli kontaktet for videre fremdrift.

Vi anbefaler at du besøker Lenovo brukerstøtte før du registrerer en servicesak hos oss. Her finner du dokumentasjon, programvare/drivere, kjente feil mm.

Vi oppfordrer deg også til å sjekke garantistatus på ditt produkt før innmelding. Les mer om Lenovo garanti og vilkår her.

Lexmark

Atea er autorisert Lexmark servicepartner og utfører service både ute hos kunder og på et av våre verksted. Når skjemaet er sendt vil du motta en kvittering med saksnummer og bli kontaktet for videre fremdrift.

Vi oppfordrer deg til å sjekke garantistatus på ditt produkt før innmelding.

Philips

Dersom du har en serviceavtale med Atea på ditt Philips produkt eller produktet er en Philips TV/Storformat monitor kjøpt via Atea, kan du melde serviceoppdrag til oss. Hvis henvendelsen gjelder garantiservice på standard PC-skjermer, vennligst kontakt Philips direkte på telefon 22 70 82 50.

Før du feilmelder ditt produkt, anbefaler vi deg å besøke Philips brukerstøtte Her finner du nyttig informasjon, dokumentasjon, programvare/drivere, kjente feil mm.

Ved samtykke godtar du at vi behandler og lagrer dine personopplysninger i våre systemer, og at dine opplysninger kan deles med våre samarbeidspartnere. Les mer i vår personvernserklæring og samtykket.