Åpent hverdager 08-16.
Kontaktinformasjon til alle våre 22 kontorer i Norge.
Kundeportal. Sjekk faktura, retur, leveringsstatus m.m.
Vanlige spørsmål og svar
Finner du ikke svar på det du lurer på under, så hjelper vi deg gjerne via chat eller telefon.
Faktura
Dersom du er My Atea bruker finner du fakturakopi der. Du kan også bestille fakturakopi her: Fakturakopi.
Du kan henvende deg til kundeservice via chat eller telefon 22 09 50 00.
Ordre
Ved å logge deg inn i My Atea vil du under "ordre" finne informasjon om leveringstid og sporing av ordre. Har du ikke tilgang til My Atea kan du kontakte Atea Business Center (ABC) på chat eller telefon så får du hjelp med å opprette en bruker.
For at du i fremtiden skal få automatiske varslinger om dine leveranser, anbefaler vi at du logger deg inn i vår eShop og huker av for at du ønsker "Sendingsmelding" under "Mine sider/Min profil".
Avhengig av hvor i prosessen ordren befinner seg, finnes det varierende mulighet for å endre/slette bestilling.
Kontakt kundeservice på telefonnummer +47 22 09 50 00 eller chat slik at vi kan undersøke mulighetene for deg.
Atea handler fra forskjellige distributører for å sikre våre kunder best mulig pris og leveringstid. Hvis en ordre inneholder produkter fra flere distributører, vil produktene sendes fra hver enkelt distributør direkte til deg.
Dersom din ordre ikke finnes i eShop kan grunnen til dette være at bestillingsprosessen enda ikke er fullført i vårt system. Noen ganger kan dette ta litt ekstra tid, fordi ordren har stoppet opp til en manuell kontroll av vår kundeservice.
Dersom ordren gjelder audio/video (AV) vil du ikke kunne se denne i din ordre historikk.
Har du spørsmål angående din ordre, kontakt oss på chat, telefon +47 22 09 50 00 eller registrer en henvendelse via My Atea.
eShop
Du kan bestille via vår eShop.
Dersom du allerede er kunde hos oss, logger du deg inn i eShop og legger inn bestillingen din.
Dersom din bedrift er kunde av Atea, men du ikke har en aktiv bruker så anbefaler vi at du kontakter din admin-bruker.
For å bli kunde eller opprette bedriftskonto gjennomfører du første kjøp/bestilling ved å betale med Mastercard, Visa, eller Vipps. Les mer om dette her.
Enkelte kunder har et avtalt sortiment av varer som vises i vår eShop, og vi anbefaler derfor at din innkjøpsavdeling kontaktes først.
Utover dette bistår vi deg gjerne med å finne riktige produkter, og du kan kontakte oss på telefon 22 09 50 00 eller via vår chat.
Ved å logge deg inn på eShop vil du på "Mine sider og ordreinformasjon" finne leveringsinformasjon på resterende varer.
eShop speiler lagrene til flere distributører, og vi får oppdateringer på lagerstatus flere ganger om dagen. Statusen oppdateres ikke løpende, og dersom flere bestiller samme produkt på samme tidspunkt kan informasjonen være feilaktig.
For at du i fremtiden skal få automatiske varslinger om endringer i din bestilling, anbefaler vi at du logger deg inn i eShop. Under "Mine sider og Brukeradministrasjon" vil du finne et felt som heter "Mine preferanse" hvor dette kan endres.
Service og support
Her kan du registrere en forsikringssak til Atea Finance. Husk at produktet må være fysisk skadet, stjålet eller tapt for at det skal dekkes av forsikringsavtalen.
Her kan du bestille hjelp fra våre mange, dyktige konsulenter.
Dersom du ønsker å endre/si opp en avtale kan du gjøre dette her.
Annet
Atea er en salgsbedrift rettet mot bedriftsmarkedet og selger derfor ikke til privatpersoner.
DFV er en selvbetjeningsportal for ansatte i bedrifter som er kunde av Atea. Regler i portalen bestemmer hvilke arbeidsverktøy hver ansatt har lov til å bestille og hvor ofte man kan handle fra hver produktgruppe.
Formålet med DFV er å gi Ateas kunder kontroll over digitalt arbeidsverktøy i bedriften. Løsningen vil frigi tid i både it- og innkjøpsavdelingen. De ansatte opplever forutsigbarhet og likhet mellom de ansatte innen en brukergruppe.