Til forsiden

Forbedre produktiviteten og fleksibiliteten for ansatte i virksomheten

Vi hjelper deg med å tilpasse arbeidsplassen til den hybride hverdagen – med mulighet for å arbeide fra hvor som helst og når som helst. God og effektiv samhandling er viktig enten det skjer gjennom én-til-én-samtaler på PC, mobiler og nettbrett, eller i fysiske og virtuelle møter med flere deltakere. Vi ønsker å legge til rette for en fleksibel og problemfri arbeidsdag, der ansatte kan få tilgang til dokumenter og applikasjoner på en sikker måte. Våre konsulenter jobber som rådgivere og hjelper deg velge de riktige produktene og tjenestene, alt for å sikre den gode brukeropplevelsen.

Atea er sertifisert på høyeste nivå hos de ledende, globale leverandørene i bransjen. Apple, Citrix, Cisco, Dell, HP, HPE, IBM, Lenovo, Microsoft, VMware. Som kunde får du tilgang til den nyeste og beste teknologien, og kan være trygg på at våre rådgivere er oppdaterte. Sammen finner vi den beste løsningen for din virksomhet.

Digital arbeidsplass

Utstyr til arbeidsplassen

Vi samhandler fysisk og digitalt og møtes på kontoret, hjemmekontoret eller møterommet. Dette krever enkle og brukervennlige løsninger. Våre konsulenter hjelper deg velge rett utstyr, slik at dine ansatte kan jobbe effektivt og sikkert, når som helst og fra hvor som helst. Vi forstår hvilke utfordringer du står ovenfor og hvilke muligheter som finnes i teknologien.

PC, nettbrett og mobil: Vi tror at valgfrihet gir deg mer tilfredse medarbeidere. Derfor har vi løsninger som gir den enkelte ansatte muligheten til å velge utstyret sitt selv, enten det er PC, nettbrett eller mobil, innenfor avtalt sortiment. Samtidig gir det deg full oversikt over utstyr, kostnader og bindingstid.

AV-utstyr og møteromsløsninger: Ansatte trenger å møtes, og det må skje på en plattform som gir gode brukeropplevelser. Atea er eksperter på samhandling og er Norges største AV-leverandør. Vi leverer alt fra enkle møterom til avanserte operasjonsrom. Ved å velge smarte, digitale løsninger blir virksomheten mer tilgjengelig og får tatt ut sitt fulle potensiale med bedre samarbeid og kommunikasjon.

Livssyklushåndtering

Hvordan ta IT-utstyret inn i sirkulærøkonomien Livssyklushåndtering starter allerede i innkjøpsfasen. Atea har kontroll på utstyret og ivaretar administrasjon. Når produktets levetid er over tar vi det tilbake, gir det nytt liv eller resirkulerer. Alt på en sikker måte, uten data på avveie. Dette gir tre viktige fordeler for din virksomhet. Du frigjør driftskapital som kan brukes til andre formål, får enkel og forutsigbar kostnadskontroll og bærekraftig håndtering av IT-utstyret.

IT-utstyr inneholder verdifulle mineraler og metaller som vi har en begrenset mengde av i verden. Derfor er det viktig at vi gjenbruker enhetene i større grad og resirkulerer dem når de er utbrukte. Vi kan også levere en detaljert rapporter om din virksomhets totale miljøpåvirkning fra IT, som kan brukes i virksomhetens egen bærekraftrapport. Vi tilbyr finansieringsløsninger på alt fra enkle investeringer til større IT-prosjekter, og har siden 2007 hjulpet flere tusen kunder, gjennom verdioptimalisering, utstyrskontroll og en sirkulærøkonomisk tankegang.

Programvare og applikasjoner

For å få til god samhandling og effektive ansatte krever det riktig programvare og applikasjoner. Våre konsulenter følger deg gjennom hele prosessen, fra valg av løsning til gevinstrealisering. Vi hjelper deg med en smidig og sikker implementering og legger en god plan for å få alle ansatte til å omfavne den nye løsningen. Rammeverket er utviklet basert på mange års erfaring og beste praksis. I tillegg til våre strategiske partnere, tilbyr Atea software fra over 150 ulike produsenter. Du som kunde får med dette en partner som håndterer samtlige lisensavtaler, med de beste vilkårene. Våre erfarne konsulenter hjelper deg velge de riktige lisensene. Vi finner frem til hvilken lisensavtale som passer best, og utfordringene som ligger i et komplisert regelverk.

Slik kan du handle

eShop: Vår egen nettbutikk der du kan kjøpe ulike IT-produkter og -tjenester. Plattformen gir enkel tilgang til et bredt spekter av teknologiprodukter, inkludert datamaskiner, programvare, nettverksutstyr, skrivere, servere og annet IT-relatert utstyr. Vi har gjort det enkelt for deg å ta bærekraftige produktvalg ved å tilby filtrering på miljømerkinger og tilgjengeliggjøring av informasjon om produkters miljøprestasjon.

Det Frie Valg: Vi har utviklet en egen portal der den enkelte ansatte kan bestille eget IT-utstyr innenfor avtalt sortiment, med tilhørende regler om hvor ofte en kan bestille fra hver varegruppe. Dersom ansatte ønsker å oppgradere utstyret, har vi en løsning for betaling av mellomlegg. Som leder får du full oversikt over økonomi, bindingstid og utstyr.

Som en tjeneste: Hos oss kan du kjøpe IT-utstyr som en tjeneste, ofte referert til som "Device as a Service" (DaaS). Det innebærer å ansakffe og bruke IT-utstyr gjennom en abonnementsbasert modell, i stedet for å kjøpe og eie utstyret direkte. Å kjøpe IT-utstyr som en tjeneste gir virksomheten din fleksibilitet, enklere administrasjon og oppdatert teknologi uten de tradisjonelle utfordringene med å kjøpe og vedlikeholde utstyret selv.

Finansiering: Vi tilbyr finansieringsløsninger på alt fra enkle investeringer til store IT-prosjekter, og har siden 2007 hjulpet flere tusen kunder, gjennom verdioptimalisering, utstyrskontroll og en sirkulær økonomisk tankegang.

Drift og administrasjon

Å håndtere, drifte og administrere IT-utstyr kan være tidkrevende, men er samtidig viktig for at IT-systemene skal fungere optimalt i hverdagen. Vi kan ta på oss ansvaret for de daglige driftsoppgavene, som utrulling, drift, administrasjon og support. Enten vi fungerer som deres dedikerte IT-avdeling eller gir støtte til eksisterende IT-team. På denne måten får IT mer tid til å fokusere på å støtte og utvikle kjernevirksomheten.

Vi tilbyr også standardiserte tjenester som sørger for at utstyret deres, som for eksempel PC-er, MacBooks, mobiler, nettbrett og møterom, er trygt, oppdatert og i god stand. Takket være støtte for produsentenes innrulleringsmekanismer kan vi legge til rette for at dine brukere kan komme raskt i gang, og sikre bedriftens data gjennom hele livsløpet.

Ansatte vil oppleve færre avbrudd og få tilgang til all nødvendig informasjon og programvare fra hvilken som helst enhet, når som helst og hvor som helst – på en trygg og pålitelig måte. Informasjonssikkerheten er svært viktig for oss, slik at vi sammen kan minimere sårbarhet og risiko for dataangrep.

Digital signage

Vi lever i en verden hvor utviklingen går raskt og kommunikasjon på digitale flater er avgjørende for å nå frem til kundene. Men hvordan vet man at det som kommuniseres er riktig? Er din kommunikasjon målbar og intelligent? For å gi våre kunder forretningsverdi, integrerer vi ny teknologi og innsiktsdata for å skape intelligent kommunikasjon med kunder og ansatte. God innsikt gjør det mulig å ta riktige avgjørelser. Og med smarte integrasjoner automatiserer vi prosesser for å utnytte data som allerede eksisterer.

Din egen AI-assistent på jobb? Vi ser på Microsoft Copilot

Kunstig intelligens (AI) er ikke noe nytt, men det skjer veldig mye innenfor dette området akkurat nå. De store teknologiselskapene er nesten på «speed» når det kommer til AI. Microsoft skal lansere sin digitale AI-assistent Copilot til høsten (hvis ryktene stemmer). 

Ukens gjester er Christopher Frenning, National Technology Officer i Microsoft, og Trine Larsen, CEO og hodejeger i Hammer & Hanborg og spaltist i Nettavisen. Programleder er Christian Brosstad, Atea Norge. 

Se alle podkastepisodene.